![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiyl09wYvERqCS_iMAoYk01-QPNcpRY1Vu7uB4o7W3fIZQUiWJbgPJkNn2Sz-XYXVKx13BvPR7YgFnUGxjE0U5l2EiTn9T6UWwufA_3l7HRwvr3z7NzjMU5a_pAIA2zys060Bxh8HW9Cws/s320/1226941933Pepsi%2520White_2.jpg)
Het oprekken van de randen van het merk, is een slimme zet voor dit stokoude merk. De theorie wil dat functionele merken met lange historie op één of enkele categorieën weinig kans hebben op succesvolle line extensions. Dit omdat ze qua perceptie teveel samenvallen met de kenmerken van de categorie waarin ze actief zijn.
Zogeheten symbolische merken (dwz merken met een intrinsiek sterke verhaalkracht) hebben wel de elasticiteit om zich ook naar andere productcategorieën uit te stretchen.
Goed dat ze bij Pepsi weer eens een smaakvariatie gewoon maar eens proberen. Weinig risico. Want in Japan vinden ze alles wat nieuw is interessant. En ook valt de verkoop tegen, het merk heeft er wel even een opfrisser van gekregen.
Zou u bereid zijn om het product 'White' van Pepsi te kopen? Wat vind je van dit product dat Pepsi lanceert, past het bij het imago van Pepsi? Laat me uw reacties weten!
12 opmerkingen:
Hmm, lijkt me niet zo'n smakelijk idee. Al zou ik het wel kopen, gewoon om het eens geprobeerd te hebben. Dan heb je weer iets om over te praten he!
Origineel vind ik het dus wel!
pfff weeral iets om gewoon op te vallen
Ik vind dit geen slimme zet van Pepsi. Er zijn reeds genoeg yoghurtdranken op de markt waar ik tevreden over ben. Waarom zou ik dan plots overschakelen naar Pepsi!
Ik vind het een goed idee van Pepsi om met een totaal nieuw product op de markt te komen.
Ik zou het nieuwe product van Pepsi enkel kopen om het geproefd te hebben.
Mij lijkt het idd niet smakelijk. Ook vind ik het niet passen bij het "imago" van pepsi. dat zou hetzelfde als Coca-cola fabrikant plots laat ons zeggen bier uitbrengt, dat zou ook raar zijn...
Pepsi is een bekend merk, de mensen zijn er tevreden over. Daarom gaan ze de yoghurtfrisdrank eens proberen. En wie weet slaagt het wel aan!
Een origineel idee. Maar ik ben benieuwd of wel echt zal aanslaan.
Ik vind het persoonlijk niet bij het imago van pepsi passen. Er zijn ook al zoveel yoghurtdranken op de markt dat de mensen niet meer bereid zijn om van merk te wisselen, als ze natuurlijk over dat merk content zijn.
Goed idee van Pepsi! Ik zal het zeker proberen als het bij ons op de markt komt.
Het ziet er niet smakelijk uit. Als ik van Pepsi was zou ik er een andere verpakking voor ontwikkelen.
Ik hoop maar dat er niet te veel Calorieën inzitten. Dan zou het waarschijnlijk wel een kans maken.
Ik verwacht er anders ook wel een light versie van. :-)
ikke hebben kopen waar ?
pepsi white is een unieke kans voor pepsi om weer op de kaart te komen coca cola heeft prachtige reclames met kerstmis maar als pepsi nau met kerst pepsi white en pepsi green lanseert of tewel yochert en komkommer dan vliegt het schap leeg
Een reactie posten